- Alanı ile ilgili konularda kuramsal ve uygulamalı bilgi.
- Matematik ve istatistik bilgisini kendi alanında kullanabilme becerisi.
- İşletme, ekonomi, muhasebe ve hukuk alanlarında temel bilgi.
- Pazarlama problemlerinin çözümü için gerekli bilgi kaynaklarını ve araştırma tekniklerini kullanabilme becerisi.
- Değişen tüketici davranış modellerini ve satın alma karar süreçlerini takip etme ve yorumlayabilme becerisi.
- Güncel ve global pazarlama eğilim ve yaklaşımlarını takip edebilme becerisi.
- Pazarlama ve müşteri ilişkileri hakkında bilgi ve bu bilgiyi kendi alanında uygulayabilme becerisi.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanabilme becerisi.
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak kolaylıkla uyum sağlayabilme becerisi.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde görev alma ve bireysel çalışabilme becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
- Sosyal hakların evrenselliği, çevrenin korunması, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalık.